Spider-Man: No Way Home به طور مخفیانه ثابت کرد که حرف دکتر استرنج درست بوده است

No Way Home روی پیتر تمرکز داشت که می‌خواهد شرورهای مختلف را درمان کند، اما فیلم به طور مخفیانه ثابت کرد که دکتر استرنج حق دارد آنها را به خانه بازگرداند. علیرغم نیت خوب پیتر پارکر برای کمک به شرورانی که در فیلم Spider-Man: No Way Home به MCU آورده بود، فیلم به طور مخفیانه ثابت کرد که دکتر استرنج در مورد بازگرداندن آنها به واقعیت های مربوطه خود درست می گوید.

«No Way Home» شاهد بود که پیتر به‌ طور تصادفی آنتاگونیست‌ هایی را از فرنچایز های قبلی مرد عنکبوتی پس از دخالت در یک طلسم پاک‌ کننده ذهن دکتر استرنج وارد واقعیت کرد. اگرچه او در ابتدا قصد داشت آنها را به جهانشان بازگرداند، اما اسپایدرمن پس از اینکه فهمید که بیشتر آنها برای مردن بازگردانده می شوند، تصمیم گرفت آنها را درمان کند. از سوی دیگر، استرنج به پیتر گفت که بهتر است آنها را به خانه برگردانند، زیرا مرگ آنها سرنوشت ساز بود. با سایت تاپ ریتم همراه شوید تا به بررسی بیشتر این موضوع بپردازیم!

مرد عنکبوتی مخالف بود. او استرنج را در ابعاد آینه به دام انداخت و شروران را از Sanctum Sanctorum بیرون آورد تا آنها را درمان کند. این امر مضر بود، زیرا نورمن آزبورن و بسیاری از شروران به مبارزه با او روی آوردند که منجر به مرگ عمه می شد.

در حالی که پیتر با کمک اندرو گارفیلد و مرد عنکبوتی توبی مگوایر توانست آنها را شکست دهد، طلسم ناموفق استرنج از کنترل خارج شد و تقریباً یک فاجعه چند جهانی ایجاد کرد. استرنج مجبور شد دنیا را مجبور کند وجود پیتر پارکر را فراموش کند تا جلوی آن را بگیرد، که منجر به این شد که قهرمان جوان در نهایت تنها زندگی کند و هیچ یک از عزیزان باقیمانده او را به یاد نیاوردند.

مرکز اخلاقی No Way Home شامل کمک به نیازمندان، بدون توجه به اینکه چه کسی هستند، است، که یک ارزش اصلی مرد عنکبوتی است. این یک پیام قدرتمند و تاثیرگذار بود که با بازدید پیتر از قبر عمه می در پایان فیلم برجسته شد. با این حال، از منظر کاملاً عملی، گوش دادن به دکتر استرنج تصمیم بهتری برای اسپایدرمن می‌بود، با توجه به اینکه چگونه نگه داشتن شرور ها در دنیای او چیزی جز دردسر برای او و مرگ برای دیگران به همراه نداشت.

عمه می مرد، دنیای چندگانه MCU تقریباً دچار هرج و مرج شده بود، و هرکسی که به او اهمیت می داد مجبور شد او را فراموش کند، تمام فجایعی که در صورت توجه به توصیه های استرنج می توانست از آنها جلوگیری کند.

تلاش‌های پیتر برای نجات شرورها تا حد زیادی بی‌اهمیت بود

تقویت استدلال دکتر استرنج این است که جنگ صلیبی پیتر عمدتاً بیهوده است. همانطور که گفته شد، No Way Home پنج شرور چند جانبه را وارد MCU کرد: اتو اکتاویوس، نورمن آزبورن، مکس دیلون، فلینت مارکو و کرت کانرز. از میان آنها، دو نفر اندکی یا درست قبل از مرگشان از جهانشان کنده شدند. به این ترتیب، بازگرداندن آنها به خانه همچنان به مرگ آنها منجر می شود. داک اوک برگردانده می شد تا راکتور همجوشی خود را غرق کند تا نیویورک را نجات دهد، و الکترو بار دیگر با برق نیروگاه Oscorp بارگذاری می شد.

در مورد کانرز و مارکو، اولی قبلاً درمان شده بود، در حالی که دومی تصمیم گرفت زندگی خود را در مرد عنکبوتی ۳ تغییر دهد. در مورد آنها، بازگشت به خانه احتمالاً به معنای رسیدن تقریباً به همان وضعیتی بود که قبل از آن داشتند. ورود به MCU گرین گابلین تنها کسی است که سرنوشت مشخصی ندارد، زیرا مشخص نیست چه زمانی در مرد عنکبوتی (۲۰۰۲) او را جدا کرده اند.

با این حال، با در نظر گرفتن همه اینها، احتمالاً تلاش های پیتر در مورد موقعیت های اکثر شرورها تغییر چندانی نکرده است، بنابراین استدلال “سرنوشت” دکتر استرنج را توجیه می کند. مسلماً، اگر پیتر به او گوش می‌داد، هیچ راهی برای خانه نمی‌توانست فیلم بسیار متفاوتی باشد. با این حال، همین احتمال، یک مشکل جزئی را در برخورد فیلم با اعتقادات اخلاقی پیتر برجسته می‌کند. تضاد اخلاقی اصلی فیلم برای برجسته کردن ماهیت نجیب شخصیت بود، اما یک مشکل اساسی در اجرای پیام مذکور وجود داشت.

No Way Home

علیرغم اینکه قصد داشت وضعیت اسفناک مرد عنکبوتی را ارزشمند جلوه دهد،No Way Home ناخواسته ثابت کرد که دکتر استرنج درست می‌گوید، چیزی که با جنگ صلیبی نجات‌ دهنده پیتر تا حد زیادی بی‌اهمیت به نظر می‌رسید. با توجه به این که، فیلم می توانست از نمایش قطعی همه شرورها که تحت تاثیر مثبت تلاش های او قرار گرفته بود، سود ببرد. البته ممکن است راهی برای انجام این کار وجود داشته باشد.

با توجه به اینکه مارول استودیو به خاطر نسخه‌ های مجددش شناخته شده است، یک پروژه آینده می‌تواند از نظر تئوری اتفاقاتی را که برای شخصیت‌ ها پس از بازگشت به خانه رخ داده است، روشن کند، که به نوبه خود، فداکاری مرد عنکبوتی را ارزشمند می‌کند. با این حال، در حال حاضر، اگرچه تاثیرگذار و دلچسب است، Spider-Man: No Way Home می‌توانست از ساختار کمی بهتر برای جلوگیری از توجیه دیدگاه متضاد دکتر استرنج با طرح خود بهره ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا