دانلود بهترین آهنگ ها برای تولید محتوا

حتما تا به حال برایتان پیش آمده که بخواهید محتوایی تولید کنید، اما حس کرده باشید که خیلی بی‌روح و ساکت است؟ در این مرحله با انتخاب یک آهنگ مناسب می‌توانید به محتوای خود روح ببخشید.

آهنگ‌ها می‌توانند حس و حال ایجاد کنند. حتی اگر محتوایی دارای متن یا گفتار نباشد، تنها با داشتن آهنگ مناسب منظور خود را خواهد رساند. در این مقاله به معرفی آهنگ‌های مناسب برای تولید محتوا و تاثیر آن‌ها خواهیم پرداخت.

چرا برای محتوای خود آهنگ بگذاریم؟

یکی از راه های ارتباط با مخاطب از طریق صدا است. محتواهای تولید شده اگر دارای گفتار باشند، با داشتن آهنگ بیس یا پایه بهتر به ذهن مخاطب نفوذ می کنند. محتواهای نوشتاری با آهنگ مناسب با متن، مخاطب را از خواندن متن خالی خسته نمی‌کنند. مخاطب حتی  برای شنیدن آهنگ هم که شده تا آخر محتوا را دنبال خواهد کرد.

محتواهایی که فقط تصویر دارند را می توانید با استفاده از آهنگ های مناسب گیراتر کنید. به این ترتیب که تصاویر روی آهنگ نشسته و همزمان با تغییرات متن آهنگ تغییر کنند. در این حالت مخاطب کنجکاو می شود که در هر بخش از آهنگ چه تصویری منتظر او خواهد بود.

مزایای انتخاب آهنگ برای تولید محتوا

آهنگ ها مزایای زیادی برای محتواها دارند. محتوایی که تولید می کنید، با داشتن آهنگ حس و حال زنده ای می گیرد و مخاطب را خسته نمی کند.

  • برقراری ارتباط با مخاطب.
  • با داشتن آهنگ روی محتوا، مخاطب محتوا را راحت‌تر به ذهن می سپارد و هربار که آن آهنگ را در جای دیگری بشنود، به یاد محتوای شما خواهد افتاد.
  • متن، تصویر یا گزارش با داشتن آهنگ، کنجکاوی مخاطب را برمی‌انگیزد و او را ترغیب می کند تا انتهای محتوا بماند.
  • هر محتوایی که تولید می شود با داشتن آهنگ مرتبط و مناسب اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

با توجه به این مزایا بهتر است هنگام تولید محتوا حتما به فکر پیدا کردن آهنگ مناسب برای آن نیز باشید.

کاربرد آهنگ های مختلف برای محتواهای متفاوت

هر محتوایی آهنگی متناسب با درونیات خود دارد. برای هر صفحه، بلاگ، پست یا ریلزی که می سازد در زمینه مناسب آن آهنگ مرتبط پیدا کنید. با این کار می تواند محتوای جذاب‌تری ارائه کنید.

به طور مثال وقتی یک محتوای مرتبط با سفر تولید می کنید، آهنگی مرتبط با سفر به صورت با کلام انتخاب کنید. اگر سفرتان ماجراجویانه است، انتخاب آهنگ های هیجان انگیز جالب خواهد بود. به همین ترتیب با کاربردهای مختلف محتواها می توانید آهنگ های متناسب انتخاب کرده و در آن به کار ببرید.

هرچه آهنگی که انتخاب کرده‌اید به روزتر و هماهنگ با آنچه ترند شده باشد، مخاطب بیشتری به محتوای شما جذب خواهد شد. با این کار هم یک محتوا با به‌روز‌ترین ترندهای دنیا ساخته اید و هم مخاطب را به دیدن ادامه محتوا کنجکاو می کنید.

دانلود بهترین آهنگ ها برای تولید محتوا
دانلود بهترین آهنگ ها برای تولید محتوا

آهنگ شاد برای محتواهای موزون

آهنگ های شاد، نشاط آور و روح‌نواز های دنیای موسیقی هستند که در دنیای تولید محتوا نیز کاربرد زیادی دارند. این آهنگ ها در اغلب محتواها قابل استفاده هستند. از محتواهای روزمره و وبلاگ گرفته تا محتواهای نوشتاری طنز.

با آهنگ های شاد، مخاطب با لبخند به خواندن یا دیدن محتوای شما می پردازد و اندکی از فضای پرتنش روزمره فاصله می‌گیرد. آهنگ های شاد و موزون هنگام تولید محتوا برای خودتان هم مفید است. با این آهنگ ها می توانید از فضای کاری خارج شده و حتی به حرکات موزون بپردازید.

آهنگ خبری؛ متن و محتوای دارای اخبار

هنگامی که دارید تیتر یک خبر را می نویسید، باید حس و حال مرتبط با آن خبر را نیز در نظر بگیرید. وقتی می خواهید برای آن آهنگی مناسب انتخاب کنید با دانلود آهنگ خبری که با حال و هوای متن بخواند، خبر را جذاب کنید.

فرض کنید می‌خواهید محتوایی با اخبار جنگ تولید کنید. در این حالت آهنگ پر تنش و استرس زا احتمالا مناسب خواهد بود. می توانید پارادوکس نیز ایجاد کنید. اگر محتوای خبری شما به اندازه کافی استرس زا است، با انتخاب یک آهنگ ملایم بار روانی حاصل از خود خبر را کاهش دهید.

آهنگ حماسی؛ محتوای تحول آمیز

با نوشتن و تولید محتواهای حماسی نویسنده قادر است تا دنیای خواننده را تغییر دهد. محتواهای حماسی این قدرت را دارند که جنگی را پایان ببخشند یا جرقه‌ای شوند که شعله جنگی را برافروخته می‌کند. دانلود آهنگ حماسی برای تولید محتوا اگر به درستی انتخاب شود می تواند مخاطب را تبدیل به یک طرفدار همیشگی محتواهای شما کند.

آهنگ آرامش بخش؛ محتوای روح نواز

آهنگ های آرامش‌بخش روی محتواهای متنی جذاب خواهند بود. تولید محتوا با آهنگ های آرامش‌بخش به مخاطب حس رهایی و راحتی القا می کنند. با این آهنگ‌ها مخاطب هنگام دیدن محتوا با آن راحت‌تر ارتباط برقرار می‌کند و برای دیدن ادامه عجله نخواهد داشت.

می توانید مدت ها مخاطب را با این آهنگ ها در صفحه خود نگه دارید. آهنگ‌های آرامش‌بخش اگر مناسب باشند مخاطب را ترغیب می‌کند تا مشابه آن را برای زمان‌های خلوت خود دانلود کند. به این ترتیب فرد باز هم برای شنیدن یا پیدا کردن آهنگ استفاده شده به صفحه شما خواهد آمد.

آهنگ انگیزشی

دانلود آهنگ های انگیزشی برای محتواهایی که قرار است مخاطب را به حرکت وادار کند عالی هستند.  پست‌های روانشناسی، ورزشی، شروع یک کار جدید یا یادگیری مهارت از جمله محتواهایی هستند که با یک آهنگ انگیزشی عالی، مخاطب را شیفته و علاقه‌مند به خود می‌کند.

با اضافه کردن یک آهنگ انگیزشی به محتوای خود، در واقع انگیزه خواندن و دیدن ادامه محتوا را در مخاطب ایجاد می‌کنید. به این ترتیب مخاطب تا تمام نشدن محتوا از صفحه شما بیرون نخواهد رفت. ضمن آنکه آهنگ مناسب انگیزشی به او این انگیزه را می‌دهد که به سراغ سایر محتواهای شما برود.

آهنگ انگیزشی
آهنگ انگیزشی

آهنگ غمگین؛ محتواهای سیاه

معمولا استفاده از آهنگ های غمگین برای محتواها توصیه نمی‌شود. این موضوع اغلب باعث می‌شود تا مخاطب از ادامه دیدن محتوا صرف‌نظر کند. با این حال برخی محتواها بدون آهنگ غمگین بی معنی می شوند.

به طور مثال اگر محتوایی تولید می کنید که درباره مرگ و میر نوزادان صحبت می کند. اگر محتوای شما درباره اثرات مخرب جنگ روی کودکان است، نمی‌توانید از هیچ آهنگ دیگری جز آهنگ‌های غمگین استفاده کنید.

فضای محتواهای تاریک نیازمند آهنگ‌هایی با همان تم اندوهگین و تاریک هستند. حتی برای محتواهای خبری که اخبار ناراحت کننده دارند نیز می توانید از آهنگ های غمگین استفاده کنید.

آهنگ غمگین

جمع بندی

محتوای خالی و بدون آهنگ خسته‌کننده، حوصله سر بر و بی روح خواهد بود. آهنگ ها روح محتوا هستند. ملودی و نواهایی که مخاطب را به دیدن و خواندن ادامه محتوا ترغیب می‌کنند. در مقاله ای که خواندید با اهمیت انتخاب آهنگ برای تولید محتوا، مزایا و کاربرد آن‌ها آشنا شدید. همچنین پرکاربردترین آهنگ ها و انواع آهنگ هایی که برای محتواهای مختلف به کار می رود را دیدید. حال می‌دانید که برای کدام محتوای خود چه آهنگی را به چه نیتی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا