داستان واقعی فیلم The Woman King: هر چیزی که در فیلم تغییر می کند!

فیلم The Woman King تاریخ واقعی را با داستان تخیلی می‌آمیزد تا داستانی حماسی درباره گروهی کاملاً زن از جنگجویان به نام آگوجی بسازد. بسیاری از فیلم‌های تاریخی لزوماً از آزادی‌های خلاقانه با رویدادهای واقعی بهره می‌برند تا داستان را برای صفحه نمایش بهتر کنند. با این حال، بازیگران عالی The Woman King به خوبی می‌توانند شخصیت‌های خیالی و واقعی پادشاهی داهومی را زنده کنند. با سایت تاپ ریتم همراه شوید تا به شما نشان دهیم کدام بخش های فیلم The Woman King متفاوت با داستان واقعی آن می باشد!

در این فیلم ویولا دیویس در نقش ژنرال نانیسکا، رهبر گروه آگوجی و شخصیت اصلی فیلم The Woman King بازی می‌کند. نانیسکا به زن جوانی به نام ناوی (توسو مبدو) پس از تشویق او و سایر زنان اسیر برای پیوستن به صفوف آنها علاقه نشان می دهد. آگوجی ها زیر نظر کینگ گزو، با بازی جان بویگا، که به خاطر نقش فین در سطح بین المللی شناخته شده است، خدمت می کنند.

همراه با گروهی از شخصیت‌های به یاد ماندنی، فیلم دارای سکانس‌های مبارزه خارق‌العاده‌ای است که روال تمرینی شدید بازیگران فیلم The Woman King را برجسته می‌کند. ویولا دیویس در طول این نقش آماندا والر درونی خود را کانالیزه می کند و جنبه ترسناک و سردی را به مهارت های رهبری خود نشان می دهد.

در حالی که تاریخچه گسترده The Woman King درست است، جزئیات صریح درون فیلم جایی است که آزادی ها گرفته می شود. وقایع فیلم در سال ۱۸۲۳ اتفاق می‌افتد، جایی که در زمان پادشاه قزو، داهومی تلاش می‌کند تا خود را از وظایف خراجی خود در قبال امپراتوری اویو رها کند. این داستان اورجینال است شاه قزو واقعی با موفقیت روابط خود را با رقیب داهومی در سالی که در فیلم The Woman King به تصویر کشیده شد قطع کرد.

با این حال، ژنرال نانیسکا شخصیت ویولا دیویس برای فیلم تخیلی ساخته شده است، و موضع او در مورد تجارت برده احتمالاً توسط ژنرال های واقعی آگوجی در آن دوره مشترک نبود. به‌واسطه پروکسی، ناوی، شاگرد و جنگجوی او که در حال آموزش است نیز یک شخصیت خیالی است، اگرچه او و نانیسکا نام‌هایشان را با آگوجی واقعی به اشتراک می‌گذارند.

داستان واقعی اگوجی متفاوت از فیلم The Woman King

جنگجویان سرسخت نشان داده شده در فیلم، مانند آمنزا شیلا آتیم، بر اساس یک هنگ نظامی تماماً زنانه ساخته شده اند. ریشه Agojie حداقل به اوایل قرن ۱۸ برمی گردد، اما بسیاری معتقدند که آنها زودتر شکل گرفته اند. تصور می‌شد که پادشاه هوئگ‌باجا، پادشاه قرن هفدهمی داهومی، گروهی از شکارچیان زن فیل را گرد هم آورده تا برای کشور بجنگند. با این حال، حکومت بعدی داهومی با ایجاد آگوجی به عنوان گارد سلطنتی اعتبار دارد.

مشابه تصویر فیلم The Woman King، اگوجی تحت اقتدار پادشاه قزو به شهرت رسید و لقب “آمازون های داهومی” را از اروپای غربی به دست آورد. مورخان این نظریه را مطرح می کنند که استفاده از یک شبه نظامی زن بزرگ به دلیل قدرت نبرد آنها و تلفات سنگین مردان از جنگ های جاری بود. در زمان پادشاه قزو (با بازی جان بویگا)، تعداد آنها از صدها به هزاران افزایش یافت.

آگوجی ها در میان اکثر پادشاهی های غرب آفریقا منحصر به فرد بودند. آنها حتی در زمان صلح هم تمرین می کردند و برای متمایز کردن خود لباس های فرم می پوشیدند. همانطور که در فیلم The Woman King نشان داده شده است، آگوجی ها نیروهای خود را از طریق داوطلبان، افرادی که قبلا برده شده بودند، زنانی که از ازدواج خودداری می کردند و یتیمان جذب می کردند. آگوجی ها تا حدودی سبک زندگی ممتازی داشتند، زندگی در محوطه قصر پادشاه، دسترسی به تنباکو و مشروبات الکلی و حتی داشتن خدمتکاران برای خود.

آیا به آگوجی واقعی اجازه ازدواج داده شد؟

یکی دیگر از جنبه‌هایی که در فیلم The Woman King درست نشان داده می‌شود، تعهد آگوجی به عدم ازدواج و قول تجرد است. این فیلم استثنا می کند که آمازون های داهومی به عنوان یک امر رسمی، همسران پادشاه در نظر گرفته شوند. در اواخر این فیلم، ناوی به یک مرد نیمه داهومی با رگه های برزیلی به نام مالیک علاقه مند می شود. این عاشقانه کوتاه مدت است، اما نانیسکا مدام ناوی را به خاطر زیر پا گذاشتن قوانین سرزنش می کند.

فیلم The Woman King نشان می دهد که برای نانیسکا، قانون تجرد بیش از سنت است، اما تا حدی به دلیل گذشته آسیب زا اوست. معلوم نیست که آیا یک تلاش عاشقانه مانند ناوی ممکن است رخ داده باشد. جنگجویان واقعی آگوجی به اعتقادات خود بسیار سختگیر بودند، اگرچه مستند شده است که بسیاری از زنان با یکدیگر رابطه داشتند.

نانیسکا و ناوی در فیلم The Woman King افراد واقعی نبودند!

شخصیت‌های اصلی، نانیسکا و ناوی، واقعی نیستند، اما نام‌های مشترکی با افراد مستند به آگوجی دارند. یک افسر نیروی دریایی فرانسوی به دختر جوانی به نام نانیسکا اشاره کرد که اولین قتل خود را در گزارشی وحشتناک انجام داد.The Woman King  احتمالاً بزرگترین اکران فیلم در ماه سپتامبر خواهد بود، اما عمق وحشیگری که در واقع توسط Agojie در زندگی واقعی به نمایش گذاشته شده است را نشان نمی دهد.

افسر نیروی دریایی نانیسکا نوجوانی را توصیف می کند که بدون تردید سر یک فرد برده شده را بریده است. نانیسکای فیلم The Woman King گاهی یک ژنرال سرد و بی رحم بود، اما در عمق وجودش دلسوز و همدل بود. این کمی با ژنرال های شناخته شده در تاریخ داهومی که در تجارت برده شرکت داشتند و آنها را تسهیل می کردند متفاوت است.

ناوی کاملاً از آخرین جنگجوی بازمانده آگوجی الهام گرفته شده است که در سال ۱۹۷۸ با او مصاحبه شد. ناوی واقعی در طول سلطنت شاه قزو زنده نبود زیرا او ادعا می کرد که در جنگ دوم فرانسه و داهوم در سال ۱۸۹۲ شرکت کرده است. در فیلم The Woman King، ناوی ۱۹ ساله بود که به آگوجی پیوست، اما آنها در واقع دختران بسیار جوان‌تری را که حدوداً تنها هشت سال سن داشتند، استخدام کردند.

پادشاهی واقعی داهومی بسیار وحشیانه تر بود

همه آگوجی ها به اندازه ایزوگی با بازی لاشانا لینچ (زمانی برای مردن نیست) سبک دل نبودند. این فیلم زنان جنگجوی خود را به عنوان محافظ به تصویر می‌کشد، اما در حقیقت آنها فاتح نیز بودند. فتح داهومی را می توان با فتح کشورهای آفریقایی نزدیک و گرفتن شهروندان آنها تا حدی شرورانه دانست. معمولاً مرسوم بود که سربازان آنها با سر و اندام تناسلی قربانیان خود برمی گشتند.

آگوجی ها همچنین در طول حملات خود روستاها را می سوزاندند. گزارش هایی از یک مراسم مذهبی خشونت آمیز سالانه به نام آداب و رسوم سالانه دهومی وجود دارد. در طول این مراسم، مردم داهومی قربانی‌های انسانی در مقیاس بزرگی را انجام دادند که بنا بر گزارش‌ها از صدها تا هزاران نفر متغیر بود.

ثروت داهومی در درجه اول به دلیل تجارت برده بود که تا حدی در فیلم The Woman King به تصویر کشیده شد. این فیلم کشوری را به نمایش می گذارد که می خواست تجارت را متوقف کند، که نادرست است. دیدگاه جینا پرینس-بایتوود از داهومی، کارگردان گارد قدیمی، بسیار قهرمانانه تر از بسیاری از تصاویر تاریخی است. داهومی به اصرار بریتانیایی ها خیلی دیرتر از جدول زمانی فیلم، تجارت برده خود را متوقف کرد، اما زمانی که ثروت پادشاهی شروع به کاهش کرد، این تجارت زیاد دوام نیاورد.

چه اتفاقی برای The Agojie افتاد

قدرت نظامی داهومی در اواخر قرن نوزدهم شروع به کاهش کرد. داهومی در شکست دادن اگبا، یک کشور همسایه، تلفات زیادی را متحمل شد. این شکست آنها را در نبردهای آینده با فرانسه به شدت تضعیف کرد. آگوجی ها در دو جنگ فرانسه و داهوم در دهه ۱۸۹۰ شرکت کردند که در نهایت شاهد انحلال داهومی در سال ۱۹۰۴ بود. در مجموع، آگوجی نزدیک به ۲۰۰ سال طول کشید و هزاران زن جنگجوی سرسخت تولید کرد که از پادشاهی بزرگ آفریقا محافظت و گسترش دادند.

اگرچه Agojie دیگر وجود ندارد، اما آنها الهام بخش یک پاپ کالچر هستند، به ویژه Dora Milaje از فیلم Black Panter.  فیلم The Woman King نگاهی احساسی و پیروزمندانه به ارتش قدرتمندی از زنان ارائه می دهد. در حالی که برخی از اظهارات فیلم روایت‌های تخیلی از تاریخ هستند، اما خوب است که پادشاهی داهومی را برای مخاطبانی که احتمالاً با کشور آفریقایی سابق ناآشنا بوده‌اند، معرفی کند.

لینک خارجی به کلمه The Woman King

https://www.imdb.com/title/tt8093700/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا