چگونه با تماشای سریال FRIENDS انگلیسی یاد بگیریم ؟

یادگیری زبان انگلیسی با سریال FRIENDS تجربه ای شیرین است که بسیاری از زبان آموزان آن را تجربه می کنند. مشاهده سریال های زبان اصلی روشی ایده آل است که یادگیری زبان انگلیسی را ساده تر کرده و مزایای زیادی برای زبان آموزان به همراه دارد.

با دیدن این سریال دامنه لغات شما به میزان گسترده ای افزایش یافته و همچنین با نکات گرامری مهم و ساختارهای جمله ها در زندگی واقعی و روزمره آشنا خواهید شد. برای دستیابی به این هدف، مجله تاپ ریتم در این متن شما را با این سریال و نکات ریز و درشت آن آشنا می کند تا در کنار شرکت در آموزشگاه زبان، بتوانید سریع تر از دیگران بر این مسلط شوید.

درک مطلب

در فرایند یادگیری زبان انگلیسی، زمانی می توانید به موفقیت نزدیک شوید که قدرت درک مطلب موضوعات و متن هایی که مطالعه می نمایید یا سریال ها و فیلم های که مشاهده می فرمایید را داشته باشید. سریال فرندز یک سریال بسیار محبوب و در طرفدار است که حاوی منابع بسیار گسترده ای از گرامر و واژگان می باشد که در یک زمینه بسیار مدرن در نیویورک اتفاق می افتد.

یادگیری زبان انگلیسی با سریال FRIENDS راهی برای آشنایی با این زبان به صورت بسیار ساده و بومی می باشد. یادگیری نکات گرامری از مزیت های بسیار چشمگیر این سریال محسوب می شود. همچنین با یادگیری بیش از حد واژگان در این سریال، می توانید قدرت درک مطلب خود را بسیار تقویت کنید.

از این طریق شما قادر خواهید بود در موقعیت های مختلف زندگی، در گفتگوی ساده با دوستان خود، هنگام مصاحبه و صحبت کردن با رئیس به راحتی صحبت کرده و به سخنان آن ها گوش فرا داده و متوجه شوید. داستان سریال فرندز بسیار شبیه به زندگی واقعی بوده و هر کدام‌ از شخصیت های آن یک ویژگی منحصر به فرد برای خود دارند که می توانند یک الگوی بسیار عالی برای یادگیری زبان انگلیسی باشند.

در این داستان از عشق، شرایط مختلف کاری، احساسات، ایجاد انگیزه و موضوعات دیگر سخن به میان می آید. به صورت کلی می توان گفت که سریال فرندز راهی ایده آل برای مشاهده زندگی واقعی و شناخت رفتار ها و شخصیت های مختلف می باشد.

بدون تردید بالا بردن درک مطلب در فرایند یادگیری زبان انگلیسی که از اهمیت زیادی برخوردار است، با مشاهده این سریال به حقیقت می پیوندد. دقتی که در هنگام مشاهده صحنه های مختلف این سریال می کنید، رسیدن به این هدف را بسیار ساده تر می سازد. پیشنهاد ما این است که برای درک بیشتر مطالب قطعه به قطعه سکانس های این سریال را با دقت مشاهده نموده و تمرین و تکرار را در برنامه خود قرار دهید.

یادگیری اصطلاحات عامیانه

مشاهده فیلم و سریال های زبان اصلی از جنبه های مختلف اهمیت دارد که یکی از آن ها آشنا شدن با اصطلاحات متعدد می باشد. یادگیری زبان انگلیسی با سریال FRIENDS نیز از این جهت بسیار کاربردی و مهم است.

در فصل های مختلف این سریال با اصطلاحات عامیانه و جالبی برخورد می کنید که دنیای حذاب انگلیسی را به شما نشان می دهد. دریای گسترده لغات و اصطلاحات در این سریال شما را در خود غرق کرده و پس از مدتی پیشرفت خود را ملاحظه می فرمایید. در ادامه با این اصطلاحات آشنا خواهید شد.

اصطلاحترجمهاصطلاحترجمه
Go thrughتحمل کردن، تجربه کردنTurn outمعلوم شدن، مشخص شدن
HumpقوزCleansingپاک سازی
Fixateگیر دادن، کلید کردنPull outبیرون کشیدن
All of a suddenیهو، یکهو، ناغافل، ناگهانAuraجو، هاله
BleedخونریزیBagging claimمحل تحویل بار
There you areببین کی اینجاست، اینم از اینIt is onشروع شدن برنامه یا نقشه ای
Folksمردم، افرادDiscoveryکشف کردن
Darnنکبت، لعنتیGuysبچه‌ها – به صورت خودمانی
You said itموافقم، گل گفتیNo wayبه هیچ وجه، عمرا
Intriguedشیفته، افسونRun intoبه طور تصادفی کسی را ملاقات کردن
RevolutionaryانقلابیFall asleepبه خواب فرو رفتن
Give somone a callبا کسی تماس گرفتنPromمجلس رقصی که به طور رسمی در دبیرستان یا دانشکده اجرا می شود
I betشرط می بندم، اطمینان را نشان می دهدLaterدر این سریال به معنی فعلا، خداحافظ و تا بعد می دهد.
I wonderبرام جای سواله کهWrite downنوشتن روی یک برگ کاغذ
Roommateهم خانهAsk outدعوت از شخصی برای برقراری یک قرار عاشقانه
Senseپی بردن به چیزی

اصطلاحات زیادی در این سریال استفاده می شود که بسیار جالب و کاربردی هستند و در قسمت های بعد با آن ها آشنا می شویم.

آشنایی با لهجه آمریکن

همه می دانیم که زبان انگلیسی با لهجه بریتیش و آمریکن به کار برده می شود و تفاوت هایی نیز بین این دو لهجه وجود دارد. فراموش نکنید که یادگیری زبان انگلیسی با سریال FRIENDS می تواند لهجه شما را بسیار تغییر دهد. دقت در صحبت کاراکترهای این سریال و البته تمرین و تکرار شما را با لهجه آن‌ ها بیشتر آشنا می سازد.

نا گفته نماند که شما می توانید این سریال را همچون یک بانک اطلاعاتی در نظر بگیرید که دریایی از لغات، اصطلاحات و جمله های زیبا در آن ذخیره شده و شما با مشاهده آن و دقت زیاد می توانید آن‌ ها را ملکه ذهن خود سازید. از سوی دیگر نحوه تلفظ این کلمه ها و اصطلاحات و ادای جمله ها شما را با لهجه بومی آشنا خواهد کرد.

اما یادآور شویم که برای به خاطر سپردن هر کدام از این لغت ها و اصطلاحات باید بار ها و بارها آن ها را تکرار نموده و در شرایط مختلف آن‌ ها را در جمله به کار ببرید. بدون تردید با یک‌ بار مشاهده سریال فرندز یا هر فیلم و سریال دیگر و مطالعه هر کتابی نمی توانید به نتیجه صد در صد در آموزش زبان انگلیسی برسید.

اگر قرار است در این فرایند، همین روند را دنبال کنید بهتر است از همین ابتدا راه خود را تغییر داده و اصولی تر به پیش بروید. سریال فرندز با داستان جذاب و کمدی خود این راه را برای شما هموارتر می سازد. کاراکترها به گونه ای عمل می کنند که اصلا برای بیننده حس دلسردی و یک‌نواختی به وجود نمی آورد. بلکه افراد با لذت زیادی به مشاهده این سریال می نشینند.

تقویت مهارت شنیداری

شایان به ذکر است که در فرایند یادگیری زبان انگلیسی باید هر چهار مهارت زبانی را مد نظر قرار داد. این مهارت ها شامل مهارت شنیداری، گفتاری، خوانداری و نوشتاری هستند که پایه زبان انگلیسی را تشکیل می دهند. با مشاهده سریال ها و فیلم های زبان اصلی مهارت شنیداری و گفتاری بسیار تقویت خواهد شد.

سریال فرندز یکی از گزینه‌ های بسیار عالی برای یادگیری این زبان است و تمام اساتید مطمئنا آن‌ را پیشنهاد می دهند. پس برای تقویت مهارت شنیداری می توانید مشاهده فیلم و سریال را در برنامه آموزشی خود قرار دهید. نکته جالب توجه در مورد سریال و فیلم های زبان اصلی این است که می توان زبان انگلیسی را به صورت واقعی و دست نخورده یاد گرفت و تمام مهارت ها را تقویت نمود.

البته نا گفته نماند که مهارت شنیداری بیشتر از سایر مهارت ها تحت تاثیر قرار گرفته و پیشرفت خواهید کرد. ورژن زبان انگلیسی در این سریال بسیار کارآمدتر از مطالعه کتاب و متون مختلف است چرا که شما با انگلیسی واقعی آشنا می شوید در صورتی که در کتاب ها انگلیسی به صورت رسمی استفاده می شود.

با مشاهده فیلم و سریال ذهن شما درگیر شده و تمام توانایی های شما برای درک بهتر به کار گرفته می شود. از جمله می توان مهارت شنیداری را نام برد که مطمئنا موقع مشاهده سریال سعی می کنید آن را فعال ساخته و با دقت هر چه تمام تر مکالمه ها را گوش دهید.

سریال فرندز
سریال friends

گوش دادن مداوم و تمرین و تکرار باعث پیشرفت توانایی شنیداری خواهد شد. این نکته را فراموش نکنید که یادگیری زبان انگلیسی با سریال FRIENDS می تواند شیرین ترین و جذاب ترین روش باشد و شما به هیچ عنوان خسته و دلسرد نخواهید شد.

اصطلاحات پر کاربرد سریال Friends

در قسمت قبل اصطلاحاتی را از سریال فرندز در اختیار شما قرار دادیم که بسیار عامیانه و کاربردی بودند. اما در این قسمت نیز اصطلاحات پر کاربرد دیگری را در سریال فرندز جمع آوری و تقدیم شما عزیزان خواهیم کرد. مطمئنا این سریال دامنه دانش شما را بسیار گسترش خواهد داد. در ادامه با این اصطلاحات و معنای فارسی آن ها آشنا خواهید شد.

  • I was just helping out a friend.

من فقط داشتم به یک دوست کمک‌ می کردم.

  • If I’m going down, I’m taking everybody with m.

اگه تو چاه بیفتم همه‌ رو با خودم پایین می کشم.

  • I can get a message to her.

می تونم پیامت رو بهش برسونم.

  • You bitch

هرزه

  • What the hell were you thinking.

چه فکری برای خودت می کردی!

  • That is wild.

خیلی خفنه.

  • Hey come on, cut it out.

هی بسه، ول کن دیگه.

  • Look at you, you look great.

اینو ببین، عالی شدی.
نگاش کن

  • I’m going to have to get over it.

باید بی خیالش بشم.

  • No kidding

شوخی نکن.

  • Pop it in.

اینو‌ بذارش تو دستگاه.

  • I’m gonna get changed.

می خوام لباسمو عوض کنم.

  • How long have you known?

چند وقته اینو می دونی؟

  • Tell her, her husband stopped by.

بهش بگو که همسرش (شوهرش) یه سر اومده بود.

  • Monica help me out here.

مانیکا کمکم کن.

  • I don’t wanna mess it up.

نمی‌ خوام خرابش کنم.

  • I don’t want to put it of.

نمی خوام بی خیالش بشم.

  • It’s pretty late.

خیلی دیر وقته.

  • Terry is a jerk.

تری یه آشغاله.

  • It’s not your fault.

تقصیر تو نیست.

  • Carry on.

ادامه بده‌

  • I’m moving on.

دارم‌ باهاش کنار میام.

می خوام فراموشش کنم.

  • It doesn’t have to be this tough.

نباید این همه سخت باشه.

  • I gotta go

من باید برم.

  • Why won’t he give it up.

چرا دست بر نمی داره.

  • I’m over you.

من بی خیالت شدم.

  • I’ll be right down.

الان میام پایین.

  • You are si yum.

تو خیلی خوبی.

  • I need to lie down.

باید دراز بکشم.

همان گونه که مشاهده می کنید در این سریال اصطلاحات بسیار پر کاربرد و زیبایی وجود دارد. یادگیری این اصطلاحات دریچه های موفقیت همراه با جذابیت وصف ناپذیری را برای زبان آموزان و علاقمندان باز می کند.

سخن پایانی

این مطلب دنیای واقعی یادگیری زبان انگلیسی با سریال FRIENDS را به شما نشان می دهد. زبان انگلیسی که از این طریق یاد می گیرید پر از کلمه ها، عبارت ها و اصطلاحات پر کاربرد است که در زندگی واقعی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. پس با مراجعه به سایت آموزشی آموزشگاه زبان ملل با این دنیا بیشتر ارتباط برقرار کنید. با ما می توانید با بهترین تکنیک ها زبان انگلیسی را فرا بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا