مقایسه مسقط و دبی از نظر جاذبه‌های گردشگری

مراکز خرید

مسقط پایتخت عمان و دبی پایتخت کشور امارات است. هر دو شهر جاذبه های گردشگری فراوانی داشته و سالانه مقصد گردشگران زیادی هستند. از مراکز خرید عمان می توان به بازار قدیمی موترا سوگ، مرکز خرید سیتی سنتر مسقط، عمان اونیو مال، هایپر مارکت زنجیره ای لولو عمان، سفیر مال، مرکز خرید العریمی، قوروم سیتی سنتر، کپیتال استورز، الخمیس پلازا و … اشاره کرد. 

از مهمترین مراکز خرید دبی می توان به وافی مال، مرکز خرید ابن بطوطه، امارات مال، دبی مال، نخیل مال، سیتی سنتر دیره، برجمان سنتر، مرکز خرید مرکاتو، مرکز خرید سیتی واک، اوت لت مال دبی، مارینا مال دبی، فستیوال سیتی مال دبی، دراگون مارکت، دبی هیلز مال و … اشاره کرد. 

بازدید از مراکز خرید را می توان از مهم ترین جاذبه های یک سفر دانست. مردم می توانند در دو شهر مسقط و دبی به مدرن ترین مراکز خرید مراجعه کرده و باکیفیت ترین محصولات از هر نوع برندی را خریداری نمایند. دسترسی راحت به این مراکز خرید و امکانات کامل این مراکز خرید را برای مسافران بیش از پیش آسان کرده است.

جنگل ها

جنگل ها یکی از نقاط دیدنی در هر کشوری هستند و می توانند یکی از جاذبه های گردشگری هر کشوری محسوب شوند. معروف ترین جنگل کشور عمان را می توان جبل اخدر عمان در نظر گرفت. جبل اخدر عمان را کوه سبز نیز می گویند. این منطقه سبز بیشتر از سنگ آهک تشکیل شده است. به دلیل ارتفاع زیاد این منطقه هوایی خنک برای گردشگران بسیار دلپذیر خواهد بود. شهر صلاله کشور عمان نیز بعد از شهر مسقط از پرطرفدارترین مناطق کشور عمان بوده که آب و هوایی خنک داشته و جنگل ها و مناطق سرسبز زیادی در ان ها یافت می شود. بارندگی های شدیدی که در این نواحی صورت می پذیرد صلاله را به محیطی سرسبز و مملو از آبشارها و جنگل ها بدل کرده است.

سیاره سبز دبی یکی از معروف ترین جنگل های مصنوعی دنیا است. در این جنگل مصنوعی بیش از ۳۰۰۰ گونه گیاهی یافت می شود. در این جنگل مصنوعی زیبا علاوه بر گیاهان گونه گرمسری و دیگر نقاط دنیا می توان انواع گونه های پرندگان، مارها، عنکبوت ها، جوجه تیغی ها و … را نیز مشاهده کرد. سیاره سبز دبی در تقاطع بلوار الوصل و صفا در دبی قرار گرفته است. داخل سیاره سبز دبی دیدنی های شگفت انگیز زیادی قرار گرفته که دیدن آن را بیش از پیش لذت بخش خواهند کرد. وجود درخت غول پیکر در این جنگل با تنه ای در حدود ۲۵ متر، وجود آسانسورهایی پانوراما و ۳۶۰ درجه که بازدیدکنندگان می توانند کل جنگل را با آن از بالا مشاهده نمایند، وجود آکواریومی جذاب در سیاره سبز که در آن می توان انواع گونه های دریایی را مشاهده کرد و … از جاذبه های توریستی این جنگل به شمار می روند.

سواحل

برای اغلب گردشگران سوال است که مسقط ارزان تر است یا دبی؟ هر دو شهر جاذبه های گردشگری فراوانی دارد اما به واقع سفر به مسقط از سفر به دبی ارزان تر خواهد بود. یکی از جاذبه های گردشگری مسقط و دبی سواحل زیبای این دو شهر است. سواحل مسقط بسیار زیبا  و متنوع است. ساحل البستان، شطی القرم، قنطاب، ساحل السیفه، بندر جیسا، کلبوه و ساحل یتی از مهمترین سواحل کشور عمان در شهر مسقط به شمار می روند. مسافرانی که به دنبال استراحت و آرامش هستند می توانند بهترین لحظات را در سواحل زیبا و آرامشبخش مسقط تجربه کنند. 

در شهر دبی امارات نیز سواحل زیبا و آرامش بخش قرار دارد. هرکدام از سواحل دبی امکانات رفاهی و تفریحی خاص و مخصوص به خود را دارند. البته برخی از سواحل معروف دبی اختصاصی بوده و مربوط به هتل یا مجموعه ویلایی خاصی است و همگان اجازه استفاده از آن را ندارند. جمیرا بیچ یا ساحل جمیرا، پارک ساحلی الممزار، ساحل زیبا، جدید و دیدنی لا مر، ساحل مارینا یا مارینا بیچ دبی، ساحل ام سقیم یا سان ست بیچ دبی، ساحل کایت دبی یا ساحل وولونگونگ، ساحل الصفوح و ستحل نخل جمیرا یا پالم جمیرا از مهمترین سواحل زیبا و دیدنی دبی به شمار می روند. برخی از این سواحل مانند پالم جمیرا ساخت دست انسان است و بر آب های خلیج فارس بنا شده است. البته بیشتر مساحت این ساحل در اختیار هتل های لوکس و مراکز تفریحی و اقامتی قرار داشته و عمومی مردم کمتر می توانند از این ساحل استفاده نمایند.

مراکز تفریحی

یکی از جاذبه های توریستی و گردشگری در هر کشوری مراکز تفریحی آن کشور است. مسقط و دبی از شهرهای حاشیه خلیج فارس هستند که مراکز تفریحی زیاد و جذابی دارند.

از مراکز تفریحی و زیبا و دیدنی مسقط می توان به مسجد جامع سلطان قابوس، بازار مطرح، کاخ العالم، کوه اخضر، موزه بیت الزبیر و قلعه الجلالی اشاره کرد.

از مراکز تفریحی دبی می توان به مدینه جمیرا، جزیره نخل جمیرا، مسجد جمیرا، باغ معجزه دبی، مجمع الجزایر جهان، دبی مارینا، مجتمع تفریحی و سرگرمی دبی پارک اند ریزورت، بازار طلای دبی، پارک آبی وایلد وادی، فواره های دبی، گاردن گلو دبی، آتلانتیس پالم، برج خلیفه و … اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا