موضوعات داغ

چرا دیمون تارگرین و اتو هایتاور اینقدر از یکدیگر متنفرند؟

نکات برگزیده مطلب
  • تنش ها در قسمت اول خانه اژدها بالا گرفت و تنفر آشکاری بین دو شخصیت به وجود آمد، دیمون تارگرین و اتو هایتاور. این زوج در طول اپیزود اول در چندین جبهه با هم اختلاف داشتند و ویسریس تارگرین در میان مبارزات خود به عنوان پادشاه در میانه نقشه های آنها گرفتار شد.

تنش ها در قسمت اول خانه اژدها بالا گرفت و تنفر آشکاری بین دو شخصیت به وجود آمد، دیمون تارگرین (مت اسمیت) و اتو هایتاور (ریس ایفانس). این زوج در طول اپیزود اول در چندین جبهه با هم اختلاف داشتند و ویسریس تارگرین (پدی کانسیداین) در میان مبارزات خود به عنوان پادشاه در میانه نقشه های آنها گرفتار شد. هدف دیمون برای ناراحت کردن اتو به راحتی آشکار است، اما نفرت اتو تا حدودی توضیح داده نشده است. اپیزود اول House of the Dragon رابطه تحقیرآمیز بین Hand of the King House Hightower و وارث سابق Iron Throne را مورد بررسی قرار می‌دهد که با پیشرفت سریال ادامه خواهد یافت. با مجله تاپ‌ریتم همراه شوید تا به بررسی تنفر دیمون تارگرین و اتو هایتاور از یکدیگر و دلایل آن بپردازیم!

بیشتر بخوانید: نقد اولیه سریال House of the Dragon

بیزاری دیمون از اتو هایتاور در سراسر قسمت مشهود است و اولین بار در یک جلسه شورای کوچک دیده می شود. دیمون با گفتن سخنی گیج‌ کننده در مورد همسر فقید اتو، این مسئله را به ما نشان می دهد. اتو که پس از دیمون، از روی صندلی شورای خود بلند می شود، از تنفر می جوشد. دیمون به طور خاص انتخاب شد تا با سر گواین هایتاور در میان مجموعه ای از شوالیه ها از خانه های دیگر رقابت کند. دیمون پس از به دست آوردن پسر اتو، از دختر اتو، آلیسنت هایتاور (امیلی کری) درخواست کرد. این دو انتخاب از Daemon یک بار دیگر باعث تحریک اتو شد، و باعث که تنفر دیمون تارگرین و اتو هایتاور بیشتر به چشم بیاید.

چرا دیمون تارگرین و اتو هایتاور اینقدر از یکدیگر متنفرند؟
چرا دیمون تارگرین و اتو هایتاور اینقدر از یکدیگر متنفرند؟

بعداً، دیمون توسط ویسریس به اتاق تاج و تخت فراخوانده می‌شود تا در مورد یک اظهارنظر گستاخانه دیگر پاسخ دهد و پسر تازه متولد شده ویسریس،Baelon را “وارث یک روزه” اعلام کند. پس از اینکه اتو گزارش را با سه شاهد جداگانه تایید کرد، دیمون این ادعا را انکار نمی کند. این گزارش و نداشتن حق نام باعث شد تا ویسریس ادعای تاج و تخت دیمون را لغو کند، زیرا او تصمیم می گیرد دخترش رانیرا (میلی آلکوک) را به عنوان وارث جدید خود معرفی کند.

دیمون خشمگین احساس می کند که اتو و سایر اعضای شورای کوچک، ضعف ویسریس را شکار می کنند و پادشاه را برای منافع شخصی خود بازی می دهند. تحقیر واقعی دیمون نسبت به اتو زمانی آشکار می شود که او از اتو به عنوان “پسر دومی که می خواهد چیزی را که برای خود تصاحب نمی کند به ارث ببرد” اشاره می کند. علاوه بر این، دیمون در نتیجه دستکاری های اتو احساس می کند که توسط برادرش کنار گذاشته شده و طرد شده است. اگرچه دیمون در پایان قسمت اول House of the Dragon از King’s Landing خارج می‌شود، اما انتظار داشته باشید که شهوت دیمون تارگرین برای تاج و تخت و تنفر او از اتو هایتاور همچنان ادامه پیدا کند.

تنفر اتو هایتاور از دیمون تارگرین برای داستان House Of The Dragon مهم است

دیمون در طول یک دهه حکومت برادرش ویسریس به عنوان پادشاه نقش های متعددی را ایفا کرده است، از جمله به عنوان استاد قوانین قبل از انتصاب به سمت استاد کوین. پس از اعلام قوانین دیمون ظالمانه و بی توجهی به عادات خرج کردن او، اتو هر دوی این عنوان ها را لغو کرد. سپس اتو دیمون را به عنوان رئیس سازمان دیده بان شهر انتخاب کرد و مشکل در آنجا نیز به وجود آمد. اتو دائماً دیمون را تضعیف می کند و او را با قرار ملاقات هایی که در نهایت برای شاهزاده نتیجه معکوس دارد از تاج دور می کند که دلیل مناسبی برای تنفر دیمون تارگرین از اتو هایتاور می باشد.

چرا دیمون تارگرین و اتو هایتاور اینقدر از یکدیگر متنفرند؟
چرا دیمون تارگرین و اتو هایتاور اینقدر از یکدیگر متنفرند؟

اتو علاوه بر ایجاد تمهیداتی برای متوقف کردن ظهور دیمون، توطئه دیگری را نیز برای پیشبرد جاه طلبی های خود برای قدرت اجرا می کند. پس از مرگ ملکه اِما آرین (سیان بروک) و شاهزاده بائلون، اتو آلیسنت را به اتاق شاه ویسریس می فرستد. این می تواند تلاشی واقعی برای تسلی دادن به پادشاه غمگین باشد. با توجه به روند عملی که در کتاب Fire & Blood اتفاق می‌افتد، ترفند اتو احتمالاً انگیزه‌های پنهانی داشته است. این طرح خوب، خانه هایتاور را در موقعیت قابل توجهی از قدرت برای رقابت با ادعای دیمون قرار می دهد.

اتو این شانس را دارد که نقشه ای را طراحی کند که شکاف خانوادگی را دست نخورده نگه دارد و ویسریس دیمون را (فعلا) دور کند. دیمون نیز مورد توجه اعضای دادگاه قرار نمی گیرد، و تنها کورلیس از خانه ولاریون در قسمت اول به او رای اعتماد جزئی ابراز کرد. صرف نظر از این، اولین قسمت از نمایش خانه اژدها قبلاً یک تنفر بین دیمون تارگرین و اتو هایتاور ایجاد کرده است که می توان انتظار داشت که در طول سریال تندتر شود.

‫۶ دیدگاه ها

  1. ویسیریس اشتباه گرد که دیمون از خودش دور کرد، تصمیم احساسی بود. با این کار زمینه دشمنی بیشتر برای دیمون باز کرد. دیمون قصد دشمنی با برادر خودش نداشت. تو دیالوگ آخر دو برادر به وضوح مشخص بود، ولی خب اتو این آتش روشن کرد. که فکر کنم اتفاقات بدی پیش بیاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا