موضوعات داغ

نقد اولیه سریال House of the Dragon

تنها چند روز دیگر به پخش فصل ۱ باقی مانده است، و نقد اولیه سریال House of the Dragon نشان می‌دهد که اسپین آف GOT ارزش نمایشی بالایی دارد. سریال اسپین آف سریال پرطرفدار Game of Thrones، یعنی House of the Dragon اولین بار در ۲۱ آگوست در HBO Max پخش خواهد شد و در مجموع ۱۰ قسمت آن به صورت هفتگی روزهای یکشنبه پخش خواهد شد. این سریال که دویست سال قبل از وقایع بازی تاج و تخت را به ما نشان می‌دهد، جنگ داخلی در خانواده حاکم تارگرین معروف به رقص اژدها را دنبال می‌کند. با سایت تاپ ریتم همراه باشید تا این نظرات اولیه از این سریال مورد انتظار را به شما ارائه کنیم!

نقد اولیه سریال House of the Dragon
نقد اولیه سریال House of the Dragon

نقد اولیه سریال House of the Dragon: داستان و حوادث سریال

بازی تاج و تخت بر اساس سری کتاب های A Song of Ice and Fire اثر جورج آر آر مارتین ساخته شده است و House of the Dragon از قسمت هایی از کتاب پرفروش آتش و خون مارتین در سال ۲۰۱۸ اقتباس خواهد شد. داستان این سریال تقریباً دو قرن قبل از تولد دنریس تارگرین می‌گذرد، این سریال حول محور شاه ویسریس اول (پدی کانسیدین) و برادرش شاهزاده دیمون تارگرین (مت اسمیت) می‌پردازد که پس از انتصاب ویسریس دختر اولش، رینیرا تارگرین بین آنها درگیری ایجاد می‌شود. آرسی به عنوان وارث او، به عنوان اولین زنی که تا به حال بر تخت آهنین نشسته تبدیل می‌شود. به‌جای داستانی که کل وستروس را در بر می‌گیرد، خانه اژدها بر خانواده‌ای متمرکز می‌شود که به دلیل سال‌ها مبارزه خانوادگی برای جانشینی و روابط عمیق اما تیره، دچار درگیری شده‌اند.

پس از تماشای شش قسمت اول فصل ۱ قبل از انتشار، مطبوعات شروع به انتشار نقد های اولیه سریال House of the Dragon کردند. در حالی که تنها چند روز تا انتشار رسمی ‌آن باقی مانده است، به نظر می‌رسد سریال HBO مورد تایید منتقدان قرار گرفته است، هرچند که اظهارات آنها عمدتا مثبت است اما برخی عقاید مختلفی درباره آن دارند. چند گزیده را در زیر بخوانید:

لوسی منگان، گاردین

در پایان ساعت اول سریال، تمام قطعات اصلی در درگیر هستند، طوفان های سیاسی، داخلی و خارجی بی شماری در راه است، اتحادهای قدیمی ‌در حال شکستن هستند، اتحادهای جدید شکل می‌گیرند و خیانت هرگز بیش از یک نیزه نیست. به نظر می‌رسد House of the Dragon به بازی شطرنج هفت بعدی سیاسی تبدیل شود، که برای پاداش دادن به طرفداران سرسخت فانتزی طراحی شده است.

نقد اولیه سریال House of the Dragon از الکساندر هریسون، اسکرین رنت

این توصیفات از روابط کلیدی فقط یک ساده‌سازی هستند، اما مانند بهترین درام‌های شخصیتی، همه چیز به طور همزمان به این سادگی است و در عین حال نیست. حتی در حالی که مخاطبان به تماشای واقعیت سیاسی نزدیک به تارگرین ها می‌پردازند و سرنوشت آنها را به کهربا می‌بندند، نمی‌توانند احساس نکنند که اگر حتی یکی از این گروه ها فقط بتوانند مشکلاتشان را حل کنند، ممکن است از همه چیز جلوگیری شود. زمان اختصاص داده شده به توسعه این درگیری ها به قدری عاقلانه سپری می‌شود که وقتی اولین ضربه ها در نهایت وارد شود، از جذابیت بالایی برخوردار خواهد بود.

استیون کلی، بی بی سی

این یک اثر غنی، با نویسندگی دقیق و کارگردانی زیبا است، با بودجه ای که بسیار بیشتر از فصل اول بازی تاج و تخت است. برای مثال، سکانس‌های مجلل اژدها از ابتدای سریال وجود دارد، در حالی که قابل توجه است که اپیزود سوم دارای یک جشن عظیم شکار است. در اوایل بازی تاج و تخت، یک سکانس مشابه شامل گروه کوچکی از شخصیت‌ها در برخی جنگل‌ها بود.

نقد اولیه سریال House of the Dragon از دانیل فینبرگ، THR

به نظر می‌رسد که House of the Dragon می‌خواهد یک سریال مجاور بازی تاج و تخت به نظر برسد، که بخش کوچکی از کمک‌های کارگردان میگل ساپوچنیک است. طراحی تولید جیم کلی غنی و چند لایه است و حتی مکان‌هایی را که ما می‌شناسیم به مکان‌های وسیع‌تری تبدیل می‌کند، اگرچه این مورد درباره طراحی های مو محدود است زیرا بیشتر وقت ما در King’s Landing صرف می‌شود، جایی که تقریبا همه اعضا آن دارای مو های خاصی برای خودشان هستند و زیاد به بقیه بخش های دیگر وستروس اشاره نمی‌شود. طراحی لباس‌های جانی تمیم بسیار جذاب هستند، اگرچه به دلیل همین عوامل باز هم محدود هستند. موسیقی رامین جوادی حماسی است و اگر به نظر می‌رسد که او بیشتر به خودش ادای احترام می‌کند، چه کسی می‌تواند او را سرزنش کند؟ جلوه‌های بصری که توسط آنگوس بیکرتون نظارت می‌شود، استثنایی هستند، اگرچه من فقط تکرار می‌کنم که به همان اندازه که جلوه‌های اژدها عالی هستند، جلوه‌های فرد نشسته روی اژدها بسیار بد هستند.

نقد اولیه سریال House of the Dragon از آلن سپین وال، رولینگ استون

متأسفانه در مورد اقتباس از کتاب‌های جورج آر.آر.مارتین، این نسخه، آزمایشی ضعیفی را برای نظریه «کمتر بیشتر است» نشان می‌دهد. یک نمایش ساده تر که حول شخصیتی با طراحی فوق العاده همچون تیریون یا آریا استارک ساخته شده است، شاید بتواند به طرز شگفت انگیزی کار کند. متأسفانه House of the Dragon مملو از شخصیت‌ها و درگیری‌هایی است که اگر تنها یک عنصر کوچک در میان بسیاری از سریال‌های اصلی آن باشند، برای حفظ علاقه‌ی مخاطب به مشکل می‌افتند. به‌عنوان تنها سوژه‌ها، تقریباً به‌طور یکنواخت کسل‌کننده هستند، و مانع از توجیه «House of the Dragon» می‌شود که وجودش را به‌عنوان چیزی غیر از یک قطعه حساب‌شده توسعه نام تجاری برای برادران وارنر ادغام شده جدید کشف کند.

ترز لاکسون، کولایدر

سیاست دادگاه و دسیسه، تغییر پویایی برای نگه داشتن شما کافی است و من خودم را تشنه اپیزودهای بیشتر و مشتاق دانستن سرنوشت این شخصیت ها دیدم. در حالی که ما تارگرین ها را فقط به عنوان یک سلسله فولکلور می‌شناختیم که از دید دنریس دیده می‌شود، دیدن این خانه در اوج خود هیجان انگیز است. بین اژدها ها، قدرت بازیگران، و پیچ و خم های داستان، مشتاقم ببینم در ادامه سریال به کجا خواهیم رفت.

نقد اولیه سریال House of the Dragon از دارن فرانیچ، EW

نقد اولیه سریال House of the Dragon نشان داده که نمایش می‌خواهد که رابطه بین رینیرا و آلیسنت در مرکز صحنه قرار گیرد. اما اپیزودهای اولیه پویایی آنها را به هم می‌زند، با یک دوستی نامشخص که به حاشیه کشیده شده است. وقتی خطوط نبرد واضح ترسیم می‌شود، درام اوج می‌گیرد. اولین معرفی شخصیت ها کاملاً خیره کننده است و پیامدهای محسوس و غم انگیزی را برای تصمیمات قبلی ایجاد می‌کند. اگر سریال سکانس های زایمان را با جزئیات واضح به عنوان یک وحشت پزشکی واقعی ارائه نمی‌کند، تعداد بسیار زیاد صحنه‌های زایمان باعث دردسر و ضعف آن می‌شود. اژدها بلافاصله اوج نمی‌گیرد، اما هیچ خانه ای در یک روز ساخته نشد.

آیا این سریال جای خالی گات را پر خواهد کرد؟

تماشاگران پس از فصل ناامیدکننده ۸ سریال گات در سال ۲۰۱۹ مشتاقانه منتظر بازی تاج و تخت بیشتری بودند، اما پس از ناامید شدن کامل از آن حتی قسمت پایانی سریال نیز خسته کننده شده بود. با نقد اولیه سریال House of the Dragons که عمدتاً مثبت می‌باشد، بینندگان می‌توانند خیالی راحت داشته باشند و بدانند که House of the Dragon به نظر می‌رسد به همان دنیای وفاداری ها و خیانت ها، بازی های سیاسی و روابط پیچیده خانوادگی باز می‌گردد. بر اساس این بررسی‌ها، به نظر می‌رسد که نمایش مستقیماً به دنیای وستروس باز می‌گردد و به سرعت روابط جالبی برقرار می‌کند و در عین حال اکشن بازی تاج و تخت را نیز در بر می‌گیرد.

مشکل بارز در این نقطه از بررسی ها احتمال شکست این پروژه همچون سریال اصلی آن می‌باشد، درست است که مشکلات سریال قبلی بخاطر کارگردانی و اشتباهات خود HBO اتفاق افتاد اما چه چیزی House of the Dragon را از GOT متمایز می‌کند که همین افتاق برای آن رخ ندهد. این طور که بنظر می‌رسد دوستداران مجموعه تلویزیونی گات همچنان امیدوار هستند، چرا که با توجه به نظر سنجی های انجام شده افراد بیشتر انتظار این سریال را می‌کشند تا سریال The Lord of the Rings: The Rings of Power که با بودجه خارق العاده بیشتری نسبت به این سریال ساخته شده است.

کلام آخر…

در حالی که هیئت داوران هنوز در مورد اینکه آیا House of the Dragon جانشین شایسته بازی تاج و تخت خواهد بود یا خیر به توافقی نرسیده اند، به نظر می‌رسد بینش جالب این سریال در مورد تاریخ تارگرین ها حداقل ارزش تماشای یک باره آن را داشته باشد. اگرچه برخی از نقد های اولیه سریال House of the Dragon نشان می‌دهد که خط داستانی جنگ داخلی تارگرین به اندازه کافی قوی نیست که بتواند به تنهایی برای خود محبوبیت کافی ایجاد کند، اکثریت آن را به دلیل راه اندازی سریع و مؤثر چنین درگیری های پیچیده ای تحسین می‌کنند. به طور کلی، به نظر می‌رسد خانه اژدها بدون زحمت بینندگان را به وستروس برمی‌گرداند و در عین حال نگاهی تازه به خانواده‌های اصیل به هم پیچیده‌اش می‌دهد.

House of the Dragon

کارگردان: Ryan J. Condal, George R.R. Martin

تاریخ ایجاد شد: ۱۴۰۱-۰۵-۳۰ ۰۱:۴۰

امتیازدهی ویرایشگر:
۵

Pros

  • وقتی خطوط نبرد واضح ترسیم می‌شود، درام اوج می‌گیرد.
  • این یک اثر غنی، با نویسندگی دقیق و کارگردانی زیبا است
  • Cons

  • اپیزودهای اولیه پویایی آنها را به هم می‌زند
  • با یک دوستی نامشخص که به حاشیه کشیده شده است
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    دکمه بازگشت به بالا