پنج راز برای داشتن پوستی سالم

۱) شناسایی نوع پوست

ممکن است پوست شما خشک، چرب یا مختلط باشد. شناسایی نوع پوست اولین مرحله ای است که قبل از داشتن یک روتین سلامتی پوست اهمیت دارد. آیا می توانید نوع پوست خود را شناسایی کنید؟! آگاهی از نوع پوستی که دارین به شما کمک می کند تا محصولات زیبایی و مراقبت از پوست را متناسب با نیاز خود خریداری کنید

شناسایی نوع پوست

۲) ایجاد یک برنامه روزانه مراقبت از پوست

مراقبت روزانه از پوست باعث شادابی و حفظ سلامتی پوست می شود و مانع از ایجاد لک های پوستی، آکنه و … می گردد. یک برنامه اصولی مراقبت از پوست از چهار رکن اصلی تشکیل شده است که می توانید آن را دو بار در روز اجرا نمایید( پیشنهاد ما به شما یک بار صبح و یک بار شب قبل از اینکه به رختخواب بروید این چهار مرحله را طی نمایید)

* پاکسازی پوست:

از یک پاک کننده برای تمیز کردن پوست صورت خود استفاده نمایید. اگر پوست خشکی دارید و یا آرایش نمی کنید فقط یکبار در روز از پاک کننده استفاده نمایید. یکی از بهترین پاک کننده های آرایش شیرپاک کن ها هستند که علاوه بر پاک کردن آرایش برای از بین بردن چربی و آلودگی های محیطی که بر روی پوست قرار می گیرد استفاده می کنند. یکی دیگر از ویژگی ها مهم شیرپاک کن ها خاصیت آبرسانی پوست، ترمیم و نرم کنندگی است برای همین شیر پاک کن ها یکی از ایده آل ترین محصولات در زمینه پاک کردن و تمیز کردن پوست است.

*سرم ها

سرم ها محصولاتی هستند که پایه آن ها ترکیباتی چون ویتامین c، ویتامین E، فرولیک اسید، رزوراترول و آستاگزانتین است. این مواد به آسانی جذب پوست می شوند و مانع پیری زودرس پوست می شوند. ویژگی حایز اهمیت سرم ها این است که پوست را چرب و سنگین نمی کند. سرم های پوست انواع مختلفی دارند که عبارتند از:

پنج راز برای داشتن پوستی سالم
  • سرم ضد پیری
  • سرم ترمیم کننده پوست
  • سرم آبرسان
  • سرم محافظت کننده از پوست در برابر رادیکال های آزاد
  • سرم مخصوص پوست های مستعد به آکنه

*مرطوب کننده ها

کمبود ویتامین های مختلف از جمله ویتامین A,D، آهن و روی باعث خشکی پوست می شود. استفاده از یک کرم مرطوب کننده باعث تامین ویتامین ها و مواد ضروری پوست شود. حتی افرادی که پوست های چربی دارند نیز باید از مرطوب کننده استفاده کنند اما بهتر از مرطوب کننده آن ها ژلی و سبک باشد تا منافذ پوست را مسدود نکند.

*ضد آفتاب

قبل از رفتن به بیرون از منزل حتما از کرم ضد آفتاب با حداقل spf 30 استفاده کنید. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که اینکار را باید حداقل یک ربع قبل از بیرون رفتن انجام دهید چرا که مدتی طول می کشد تا ضدآفتاب فعال شود.

۳) داشتن یک رژیم غذایی سالم

رژیم غذایی مناسب علاوه بر اینکه به تناسب اندام ما کمک می کند باعث سلامت و زیبایی پوست نیز می شود. استفاده کافی و مناسب از میوه ها و سبزیجات منجر به تامین مواد معدنی می شود. همچنین نوشیدن ۸ لیوان آب در روز به حفظ رطوبت و شادابی پوست کمک به سزایی می کند.

رژیم غذایی سالم

۴) خواب کافی

زمان خواب زمانی است که بدن به بازسازی خود می پردازد. در شب پوست فرصت می یابد تا خود را بازسازی کند. کم خوابی به سرعت بر روی پوست صورت تاثیر می گذارد. عوارض اولیه کم خوابی عباتند از:

  • ورم کردن چشم ها
  • پریدگی رنگ صورت
  • افزایش چین و چروک های صورت
  • عمیق شدن خطوط و چین های صورت
  • تشدید حلقه سیاه دور چشم

۵) سبک زندگی سالم

  • کاهش استرس: تا به حال برای شما پیش آمده که به یک مهمانی و جلسه مهم می خواهید بروید و ناگهان یک مهمان ناخوشایند بر روی پست صورتتان سبز شده باشد؟!

دانشمندان علت این امر را در استرس زیاد شناسایی کرده اند و طبق آخرین تحقیقات مشخص شده است که کسانی که استرس بالایی را تجربه می کنند مشکلات پوستی فراوانی دارند.

سبک زندگی سالم
  • پرهیز از سیگار: سیگار کشیدن پوست صورت را پیر می کند. سیگار باعث می شود رگ های خونی موجود در لایه بیرونی پوست باریک شود در نتیجه جریان خون در سطح پوست کاهش می یابد و به پوست مواد مغذی و اکسیژنی که برای سالم ماندن به آن احتیاج دارد نمی رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا